piątek, 3 sierpnia 2012

Planowanie posiłków

Nie odkryję Ameryki pisząc, że w odchudzaniu bardzo istotne jest planowanie. Zarówno zakupów, jak i posiłków.
Nie ma chyba nic gorszego, jak robić zakupy "na głodniaka" - pewne, że kupimy różne idiotyczne rzeczy i cześć pożremy na miejscu. Tak samo słabe jest zabieranie się za gotowanie, gdy kiszki marsza grają - na 100% podjemy coś na boku i w sumie obiad będzie bez sensu. Znam to z autopsji. Choćby ostatnio - jak spędzałam kilka godziny gotując "na zaś", to następne 2-3 dni miałam wszystko zaplanowane i nie grzeszyłam (za bardzo).
A jak tego nie robię, z lenistwa, czy braku czasu, to od razu dieta nieco się rozluźnia..
Dziś zatem i codziennie, mam zamiar zaplanować:
Śniadanie - już po - pasta budwigowa, o której pisałam wcześniej, z warzywami i mielonym lnem, doprawiona
Lunch, który powinnam spożyć zaraz - sałatka z kuskusu
Obiad - makaron z pomidorami, czosnkiem i chilli
Kolacja - nieco białka - zgrillowany kurczak + mizeria

Od razu powiem, że zdecydowanie lepiej jest jeść białko RANO - śniadanie, lunch - bo dłużej się trawi, a wieczorem lepiej węglowodany. Czyli ja dziś planuję na odwrót.
Takie zaplanowanie pokazuje co powinnam kupić. Można też zrobić plan na podstawie tego, co mamy w lodówce. Ja akurat nic nie mam, więc mogę powymyślać.
Sałatki zrobię więcej, więc wystarczy mi też na jutro (najbardziej lubię taką, która postoi). Kurczaka też wystarczy na jutro - może zjem go w podobnej formie, a może w formie gulaszu, czy sałatki.
Trzeba planować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz